Ticker

6/recent/ticker-posts

TOYOTA VELOZ DILANCARKAN, PRA TEMPAH BERMULA ISNIN

 


KUALA LUMPUR: Toyota Veloz baharu kini dibuka untuk tempahan di semua bilik pameran Toyota yang sah dan juga bilik pameran dalam talian Toyota.

Presiden UMW Toyota Motor Ravindran K berkata Toyota Veloz serba baharu akan dilancarkan tidak lama lagi di Malaysia.

Ravindran berkata dengan pengecualian Cukai Jualan dan Perkhidmatan berakhir pada 30 Jun, pra-tempah untuk Toyota Veloz yang dibuka pada hari ini adalah tanda penghargaan kepada pelanggannya atas sokongan mereka terhadap jenama itu.

"Kami berharap pelanggan Toyota dan pembeli berpotensi lain yang ingin membeli kereta untuk keluarga mereka mengambil peluang untuk berbuat demikian dan memanfaatkan pengecualian SST sebelum ia tamat," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Model ini telah dilancarkan di Indonesia pada November tahun lepas, populariti crossover premium tujuh tempat duduk melonjakkannya menjadi kereta ketiga terlaris di Nusantara pada April tahun ini.

Untuk pasaran tempatan, UMW Toyota akan menawarkan varian Toyota Veloz 1.5 yang mempunyai spesifikasi tertinggi dan ciri termaju untuk pengalaman pemanduan terbaik.

"Dilengkapi dengan ciri tersendiri, Toyota Veloz menjanjikan 'Kebahagiaan Dalam Luar' kerana ia menawarkan yang terbaik dari kedua-dua dunia - imej yakin crossover premium dan keselesaan keluarga MPV ruang dalaman yang lebih besar," kata UMW Toyota.

"Premium crossover ialah kereta keluarga muktamad yang memperkasakan pemandu dan penumpangnya untuk memanfaatkan sepenuhnya gaya hidup seharian mereka sambil memulakan pengembaraan yang menggembirakan bersama-sama," tambahnya.

Sesuai untuk rakyat Malaysia yang mempunyai gaya hidup aktif, UMW Toyota berkata Veloz mempersembahkan reka bentuk dinamik yang memancarkan watak silang premium yang kukuh dan progresif, sesuai untuk generasi hari ini dan esok.

"Lebih besar, lebih berani dan lebih baik, prestasi pemanduan Toyota Veloz serba baharu adalah lebih baik daripada Avanza sebelumnya dengan platform pacuan roda hadapan baharu dan penggantungan. Walaupun dengan berbilang penumpang di jalan yang kasar, pemandu boleh menikmati pengalaman pemanduan yang lancar" ia menambah.

Veloz dikuasakan oleh enjin 1.5 liter (2NR-VE) dengan anjakan berjujukan CVT tujuh kelajuan yang menyediakan transmisi kuasa yang cekap untuk pecutan yang lancar dan berkuasa, sambil memastikan kecekapan bahan api yang sangat baik.


Sebagai ciri tambahan, Veloz dilengkapi dengan pad pengecasan "Qi", piawaian global untuk kuasa dan pengecasan tanpa wayar. Ini memastikan pemandu dan penumpang sentiasa boleh berhubung walaupun semasa memandu jauh.

SUMBER: NEW STRAITS TIMES


Post a Comment

0 Comments