Ticker

6/recent/ticker-posts

WANITA MAUT, TIGA LAGI PARAH DALAM KEMALANGAN DI LAHAD DATU

 


LAHAD DATU: Seorang wanita maut dalam kemalangan membabitkan dua kenderaan di Lahad Datu pada Isnin (10 Julai).

Wanita berusia 50-an itu menaiki kereta bersama empat orang lain termasuk seorang kanak-kanak.

Wanita itu disahkan meninggal dunia di tempat kejadian oleh pegawai perubatan di lokasi, manakala tiga lagi cedera parah.

Menurut Jabatan Bomba dan Penyelamat, pihaknya menerima laporan pada jam 3.35 petang berhubung kemalangan maut di Jalan Lahad Datu – Tawau, membabitkan Proton Saga dan Toyota Hilux.

“Seorang kanak-kanak mangsa sebelum itu dibawa ke hospital sebelum bomba tiba di lokasi.

“Pasukan terus mengeluarkan empat mangsa yang tersepit di dalam kenderaan menggunakan alat menyelamat, di mana ketiga-tiganya didapati cedera parah selepas ditarik keluar dan seorang lagi mangsa maut di tempat kejadian,” kata jurucakap jabatan itu.

Mangsa yang cedera dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut, manakala mayat diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Sementara itu dalam kes berasingan di Tuaran, seorang lelaki berusia 32 tahun cedera apabila dia memandu pacuan empat roda (4WD) secara tidak sengaja ke sebuah rumah di sebuah kampung di daerah itu.

Jabatan Bomba dan Penyelamat Tuaran bertindak balas selepas menerima laporan pada 4.38 petang mengenai kejadian di Kampung Bunga, Jalan Tenghilan di situ.

“Mangsa yang tersepit di tempat duduk pemandu telah dibebaskan oleh bomba dan diserahkan kepada ambulans untuk dibawa ke hospital bagi rawatan lanjut.

“Operasi tamat pada 5.10 petang selepas memastikan tiada risiko lain di lokasi itu,” tambah jurucakap itu.

SUMBER: THE STAR 

Post a Comment

0 Comments