Ticker

6/recent/ticker-posts

LELAKI HILANG KUCING BERNILAI RM10000 DALAM SATU ROMPAKAN BERSENJATA

 

Gambar sekadar hiasan


PETALING JAYA: Seorang penternak kucing telah dirompak dengan pisau terhadap telefon mudanya dan dua ekor kucing bernilai hampir RM10,000.

Menceritakan pengalaman yang mengerikan itu, lelaki berusia 26 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Ryan, berkata dia pertama kali bertemu dengan suspek pada hari pertama Tahun Baru Cina.

"Lelaki itu datang ke rumah saya dan membeli seekor kucing pada hari itu. Beberapa hari kemudian lelaki itu menghubungi saya lagi dan menunjukkan minat untuk membeli dua ekor kucing lagi dan ingin berjumpa dengan saya di tempat letak kereta pusat membeli-belah pada 18 Februari," katanya apabila dihubungi pada hari Khamis. (22 Februari)

Dia berkata dia merasakan sesuatu yang tidak kena dan memutuskan untuk berjumpa dengan pembeli di hentian bas berhampiran.

"Saya pergi ke sana dengan kekasih saya kira-kira jam 7.30 malam dan kami perasan bahawa kereta pembeli itu rosak, seolah-olah baru terlibat dalam kemalangan," kata Ryan.

"Saya pergi berbual dengan pembeli dan masuk ke dalam keretanya dan itulah ketika dia mengeluarkan pisau dan menuntut supaya saya memindahkan semua wang saya kepadanya," tambahnya, mengatakan bahawa lelaki itu juga menyuruh salah seorang rakan di tempat kejadian itu untuk mengambil kucing dari kekasih Ryan.

Dia berkata kekasihnya tidak merasa sesuatu tidak kena kerana dia tidak dapat melihat apa yang sedang berlaku di dalam kenderaan lain.

"Apabila lelaki lain mengambil kucing-kucing itu, saya melihat peluang untuk melarikan diri dan membuka pintu kereta serta cuba keluar. Pada masa itu, lelaki tersebut mengeluarkan sebilah parang dan cuba untuk mencederakan saya," katanya, menambah bahawa dia mengalami luka-luka di tangan dan kaki dalam kejadian tersebut.

Dia menambah bahawa dia menerima 36 jahitan untuk luka-luka parang di lengan kanannya dan kaki kanannya.

Dia berkata suspek-suspek itu berjaya melarikan diri dari tempat kejadian dengan kedua-dua kucing bernilai hampir RM10,000 dan telefon mudanya.

Ryan berkata dia traumatise selepas kejadian itu.

"Mereka tahu di mana saya tinggal. Apa jua jika mereka datang ke rumah saya," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid apabila dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

"Kami telah membuat penahanan berhubung kes ini dan akan mengeluarkan kenyataan mengenai perkara ini tidak lama lagi," katanya.

LAPORAN ASAL : THE STAR


Post a Comment

0 Comments