Ticker

6/recent/ticker-posts

KANAK-KANAK LELAKI BERUSIA TIGA TAHUN MAUT DALAM KEMALANGAN BERHAMPIRAN SEMPORNA, SEMBILAN CEDERA

 


SEMPORNA: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun maut selepas kereta yang dinaikinya bertembung dengan sebuah trak pikap di Semporna pada Isnin (11 Sept).

Allahyarham Muhammad Raib Yusof merupakan salah seorang daripada 10 mangsa yang terlibat dalam kemalangan yang berlaku di sepanjang Jalan Semporna-Tawau dekat Sawit Kinabalu di sana, menurut Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Dia menaiki sebuah kereta bersama dua wanita dan seorang lagi lelaki, manakala enam lagi berada di dalam trak pikap - seorang lelaki, seorang wanita, tiga perempuan dan seorang lelaki.

Terdahulu, Bomba dan Penyelamat Semporna menghantar pasukannya ke lokasi kejadian berikutan laporan yang diterima pada 2.02 petang.

“Budak lelaki itu disahkan meninggal dunia di lokasi oleh pegawai perubatan yang hadir dan diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

“Mangsa lain yang cedera dalam pelbagai tahap telah diberikan rawatan awal oleh pihak perubatan, dan mereka dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut,” kata jurucakap Jabatan


Post a Comment

0 Comments