Ticker

6/recent/ticker-posts

PEMANDU LORI MAUT DALAM KEMALANGAN TAWAU

 


TAWAU: Seorang pemandu lori berusia 67 tahun maut apabila gagal mengawal kenderaannya dan merempuh tembok konkrit di Jalan Ranggu di Tawau pada Jumaat (7 Julai).

Mangsa dihantar ke unit kecemasan hospital daerah Tawau oleh orang yang lalu-lalang dan disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan selepas dibawa masuk untuk rawatan.

Ketua Polis Daerah Tawau ACP Jasmin Hussin berkata polis pada mulanya menerima laporan pada 1.26 tengah hari mengenai mangsa yang sedang menuju ke arah rumahnya di Jalan Hot Spring.

“Siasatan mendapati kemalangan itu berlaku sekitar jam 1.15 tengah hari selepas dia meninggalkan kebunnya di Ranggu dan memandu pulang ke rumah. Mangsa dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke arah dinding konkrit tebing menyebabkan lori itu terguling ke tepi,” katanya

“Bedah siasat akan dijalankan pada hari Sabtu (8 Julai) untuk menentukan punca kematian,” tambah ACP Jasmin, sambil berkata kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (menyebabkan kematian dengan memandu secara berbahaya atau melulu ).

SUMBER: THE STAR


Post a Comment

0 Comments