Ticker

6/recent/ticker-posts

PASANGAN SUAMI ISTERI TERJATUH DARI BOT DI PERAIRAN TAWAU PULAU SEBATIK, SUAMI HILANG




KOTA KINABALU: Seorang lelaki berusia 56 tahun masih hilang manakala isterinya cedera di kaki apabila terjatuh dari bot di sekitar Pulau Sebatik di Tawau. 
Pasangan itu, Abdul Rahim Kasil dan Lina Arifin, terjatuh ke dalam laut selepas kapal mereka melanggar sesuatu di dalam air kira-kira lima batu nautika dari jeti Sungai Melayu pada Jumaat (9 Jun). 

Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) yang pertama kali dimaklumkan mengenai kejadian itu bergegas ke lokasi kejadian sebelum Jabatan Bomba dan Penyelamat dipanggil untuk memulakan operasi mencari dan menyelamat (SAR) mangsa yang hilang. 

Operasi bersepadu melibatkan agensi berkaitan lain diaktifkan susulan laporan diterima pada 11.07 pagi, kata jurucakap jabatan itu. 

“Kawasan carian meliputi sekitar Sungai Melayu dan perairan Pulau Sebatik yang lebih luas. “Operasi itu ditangguhkan pada pukul 6 petang dan akan diteruskan esok (10 Jun),” tambah jurucakap itu. 

Sementara itu, Pengarah APMM zon Tawau Kapten Maritim Shahrizan Raman berkata menurut saksi di bot lain, bot yang dinaiki pasangan itu hilang kawalan dan bergoyang selepas melanggar sesuatu menyebabkan pasangan itu terjatuh. 

Beliau berkata, isterinya berjaya diselamatkan oleh nelayan berhampiran dan telah dihantar ke hospital daerah Tawau untuk rawatan.

SUMBER : THE STAR

Post a Comment

0 Comments