Ticker

6/recent/ticker-posts

SKUAD BRAZIL BERI PENGHORMATAN KEPADA PELE SELEPAS KEMENANGAN 4-1 KE ATAS KOREA SELATAN

 


Skuad Brazil yang mencatatkan kemengan bergaya 4-1 ke atas pasukan Korea Selatan semalam telah memberi penghormatan kepada lagenda bola sepak dunia yang juga bekas pemain Brazil iaitu Pele.

Pele dimasukkan kedalam hospital bagi merawat penyakit pernafasan yang dihidapinya akibat daripada jangkitan COVID. Bintang lagenda tersebut dikatakan menonton perlawanan antara Brazil dan Korea Selatan wad hospital.

Menurut anak bintang lagenda tersebut, beliau mendapat jangkitan COVID kira kira 3 minggu lepas dan walaupun telah lengkap di vaksin, kesan daripada ubatan dan rawatan kemoterapi kanser yang telah dijalankan mnembuatkan keadaan beliau lemah sehingga mendapat jangkitan paru-paru.


Keadaan Pele juga dikatan lebih stabil dan hanya ditempatkan di wad biasa dan bukannya ICU. Namun anak bintang lagenda tersebut mengatakan lebih baik Pele berehat di hospital agar tahap kesihatannya boleh dipantau dengan rapi oleh doctor.

Kemenangan 4-1 ke atas Korea Selatan telah melayakkan brazil ke pusingan suku akhir yang akan bertemu dengan Croatia yang juga menang keatas satu lagi wakil Asia iaitu Jepun.

SUMBER: SPORTS BIBLE

Post a Comment

0 Comments