Ticker

6/recent/ticker-posts

POLIS TAWAU TUMPASKAN GENG CURI KABEL

GENG CURI KABEL TUMPAS DI TANGAN POLIS TAWAU


Tawau - Kegiatan mencuri kabel di sekitar bandar Tawau telah dipatahkan dengan tindakan pantas pihak PDRM IPD Tawau semalam.

Bertempat di Kampung Kijang, Merotai satu serbuan telah dilakukan oleh sepasukan polis dari Balai Polis Bombalai.

Suspek yang pada ketika itu sedang leka berehat telah cuba untuk melarikan diri namun dapat ditangkap oleh anggota bertugas. Pemeriksaan lanjut di dalam rumah mendapati (09) sembilan batang getah penebat wayar kabel yang telah dikupas, (01) satu gulung kecil dawai penebat dan (01) satu gulung kecil aluminium penebat telah dikupas dan dibakar.

Siasatan awal mendapati suspek mempunyai rakan subahat dan dengan dipandu arah oleh suspek, rakan subahat suspek telah ditahan dan ditangkap di kilometer 51, Jalan Tawau - Kunak.

Pemeriksaan kenderaan milik suspek kedua mendapati (01) satu plastik hitam dan didalamnya mengandungi (02) dua gulung kecil wayar tembaga disyaki hasil curi yang disembunyikan di tempat simpan barang di belakang kenderaan.

Kedua-dua suspek dibawa balik ke IPD Tawau untuk siasatan lanjut bersama-sama barang rampasan dan kenderaan yang digunakan untuk menyimpan barang curi. Kes disiasat dibawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan.

SUMBER: FACEBOOK POLIS DAERAH TAWAU

Post a Comment

0 Comments