Ticker

6/recent/ticker-posts

PASAR TANJUNG DAN SIN ONN AKAN DITUTUP SEKIRANYA ORANG RAMAI TIDAK PATUHI PENJARAKKAN SOSIAL BERKUMPUL DALAM KUMPULAN BESAR

Majlis Perbandaran Tawau (MPT) akan mengambil tindakan tegas, termasuk cadangan untuk menutup operasi Pasaran Tanjung dan Pasar Sin Onn dan pasar lain jika orang ramai tidak mematuhi perintah untuk tidak berkumpul dalam kumpulan besar.

Gambar fail Berita Harian Online

Presiden MPT Datuk Amrullah Kamal berkata beliau tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan serupa seperti penutupan Pasar Foh Sang di Kota Kinabalu sekiranya keadaan diperlukan.

Oleh itu, beliau mahu rakyat daerah mematuhi arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) untuk tinggal di rumah atau hanya keluar apabila perlu.

Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Safar Untong dalam satu kenyataan pada hari Sabtu mengumumkan penutupan serta merta operasi Pasar Foh Sang sepanjang tempoh Perintah Kwalan Pergerakan
.
Ini berikutan kesesakan teruk di pasar itu ketika orang ramai berpusu-pusu ke pasar.

Keadaan ini juga mendorong pelbagai reaksi daripada orang-orang yang menyifatkan perbuatan tidak bertanggungjawab seolah-olah 'tiada apa yang berlaku' di negeri ini.