Ticker

6/recent/ticker-posts

Konsert Lagenda Rock Tawau 2011

Rasanya, ini bukan berita baru kan. Semua orang sudah tahun 4 orang artis rock akan datang ke Tawau. Iya, Asheed (Def Gab C), Mus (May), Bandi (Amuk) dan ratu rock tanah air kita, Ella akan mengadakan persembahan di Kompleks Sukan Tawau pada 1 Oktober 2011. Jujurnya, kami memang excited.

Beberapa hari lepas, berlangsung sidang media untuk konsert tersebut di hadapan Bangunan MARA Tawau. To be honest, pemilihan tempat rasanya macam tidak sesuai. But, on the other side, tempat itu memang kawasan tumpuan which make a good publicity. Either way, bagi kami sidang media itu berjaya menarik perhatian kami.

Antara yang menarik perhatian kami pada sidang media itu ialah Point Band, dan Sound System konsert.

Point band adalah opening band untuk konsert tersebut. Selain itu, Point Band juga akan mengiringi persembahan Asheed, Mus dan Bandi. Ok, sebuah band band baru akan mengiringi 3 lagenda rock. Kami sedikit pesimis, mampukah Point Band melakukannya. Menurut penganjur, 2 lagu dari setiap 3 artis tersebut akan dinyanyikan secara live. Ketiga-tiga artis ini memang membawakan muzik rock, tapi rasanya susunan muzik antara ketiga kumpulan ini mungkin ada perbezaan dan konsep muzik Point Band pula adalah jauh sekali dari rock. Apa yang kami nampak ialah konsert ini akan memberikan gambaran sejauh mana kehebatan Point Band pada masa akan datang.Let's pray the best for them.

Pada hari itu juga, pihak penganjur, Mustwin Ventures Sdn. Bhd dan Nova Music mengatakan akan menggunakan sound system yang canggih. Sebanyak 40 speaker akan digunakan. Tidak ada keterangan lanjut mengenai perkara ini selain itu. Kami harap, sound system yang digunakan boleh menyamai atau malah lebih hebat dari sound system yang digunakan ketika konsert Peterpan di Dewan Tertutup Kompleks Sukan Tawau dulu. Penonton yang hadir pada malam konsert itu nyata puas hati dengan sound system yang rasanya menggegarkan jantung. Tidak seperti sound system Konsert Double Trouble pada tahun lepas yang dengar khabarnya sedikit hampeh.

Apa yang kami harapkan ialah konsert ini berjalan dengan lancar tanpa ada sebarang masalah dan kacau bilau. Selepas mendengar briefing mengenai perjalanan konsert ini, kami agak berpuas hati dengan segala persiapan yang dilakukan oleh pihak pengajur. Jadi, jangan lupa untuk ramai-ramai turun ke Kompleks Sukan Tawau pada 1 Oktober 2011. Jumpa kami disana. Heh!!

Post a Comment

1 Comments