Ticker

6/recent/ticker-posts

[Isu] Tanah Di Tawau

Hari ini, kami mendapat satu berita yang rasanya sedikit panas. FYI, kami adalah ahli kepada satu group rahsia di Tawau. Ahli didalam group itu dijemput untuk masuk dalam group tersebut. Kebanyakan ahlinya terdiri daripada mereka yang tahu banyak perkara mengenai Tawau. Hampir semua cerita, gosip, isu semasa, seperti kes orang gantung diri di kawasan besi buruk beberapa hari lepas semua ada diceritakan didalam group ini. Dan memandangkan group ini rahsia, kami tidak boleh bagitau lebih banyak mengenai perkara dan cerita rahsia yang ada didalamnya. Kebanyakan daripadanya tidak akan dicerita secara public.



Nama dan gambar terpaksa di censored untuk menjaga kerahsiaan.

Sebagaimana yang anda baca, tindakan ini adalah sangat tidak munasabah. Kami tidak dapat mengulas lebih banyak kerana masih kurang arif dengan undang-undang tanah di Sabah. Sebenarnya, ada segelintir mentaliti orang Tawau yang beranggapan bahawa dia adalah pemilik tanah.

Dibeberapa kampung, ada sesetengah orang akan buat pagar besar-besar, letak bonggol menggunakan simen tinggi-tinggi, letak pasu bunga mereka di tengah jalan semata-mata untuk menyusahkan orang lain lalu. Mereka beranggapan bahawa jalan di depan rumah mereka adalah tanah mereka. Mereka tidak mahu orang lalu.

Kami tidak boleh bagi komen lagi sebab belum fasih mengenai undang-undang tanah, tapi kami akan cuba cari. Tetapi, kami ada satu pesanan terutamanya jika ada seorang muslim dan isu yang melibatkan tanah. Ingat kita semua akan mati.

Post a Comment

0 Comments