Ticker

6/recent/ticker-posts

PEKERJA DITEMUI MATI DENGAN BEBERAPA KESAN TIKAMAN DI LADANG TAWAU

 

GAMBAR SEKADAR HIASAN

TAWAU: Seorang pekerja ladang ditemui mati dibunuh di sebuah ladang di pantai timur daerah Tawau di Sabah pada Rabu (19 Julai).

Mangsa berusia 33 tahun ditemui mati dengan beberapa kesan tikaman, dipercayai menggunakan pahat penuai kelapa sawit, kira-kira jam 11.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Jasmin Hussin berkata pihaknya dimaklumkan mengenai kejadian di kawasan Merotai pada 12.27 tengah hari, sambil menambah sepasukan anggota dikejarkan ke lokasi.

“Sebaik anggota kami tiba, mereka mendapati mangsa terbaring di atas tanah dengan lima kesan tikaman termasuk dua di kepala,” katanya, dalam sidang media pada Khamis (20 Julai).

“Polis kemudiannya menahan dua lelaki warga asing dan seorang wanita tempatan pada 12.30 pagi Khamis untuk membantu siasatan yang diklasifikasikan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun, hanya seorang daripada tahanan iaitu lelaki berusia 53 tahun terus ditahan dan direman di bawah 27 Julai untuk siasatan lanjut, sambil menambah selebihnya dibebaskan.

ACP Jasmin berkata polis telah merampas motosikal mangsa yang ditemui dalam simpanan suspek.

“Kami turut merampas senjata tajam yang dipercayai digunakan dalam kejadian itu. Motif pembunuhan masih dalam siasatan,” katanya.


Post a Comment

0 Comments