Ticker

6/recent/ticker-posts

'PELANGGAN' LARIKAN DIRI DENGAN RANTAI EMAS DARI KEDAI BARANG KEMAS DI TAWAU



Di Tawau, seorang lelaki yang berpura-pura menjadi pelanggan berjaya mencuri dua rantai emas dan loket emas di sebuah kedai barang kemas.

Kejadian kecurian itu berlaku di sebuah kedai barang kemas yang terletak di Dunlop Road pada 12.19 tengah hari Rabu (21 Jun). Kedai tersebut mengalami kerugian kira-kira RM8,500 akibat kejadian ini.

Polis Tawau sedang menyiasat kes ini berdasarkan Seksyen 380 Kanun Jenayah berkaitan kecurian kediaman atau bangunan, seperti yang dijelaskan dalam kenyataan mereka.

Pemilik kedai minuman berusia 68 tahun melaporkan kejadian ini kepada polis selepas isterinya memaklumkan kepadanya.

Menurut laporan yang diterima, seorang lelaki masuk ke dalam kedai dengan memakai topeng muka dan meminta untuk melihat rantai emas dan loket.

"Selepas diberi penjelasan berhubung harga dan cara pembayaran, suspek meminta untuk melihat satu lagi rantai leher emas. Apabila seorang pekerja memberikan rantai itu, suspek tiba-tiba melarikan barangan emas lain," kata polis sambil menambah, tiada pelanggan lain yang hadir.di kedai ketika itu.

Walaupun tiada pengawal keselamatan ditempatkan di kedai minuman itu, kejadian itu dirakam kamera litar tertutup (CCTV).

“Identiti suspek dipercayai berusia dalam lingkungan tiga puluhan, dan polis sedang menjalankan pencarian untuk mencarinya serta barang-barang yang dicurinya,” kata polis.

Post a Comment

0 Comments