Ticker

6/recent/ticker-posts

POLIS NUNUKAN TANGKAP DUA LELAKU JUAL SYABU


NUNUKAN.NIAGA.ASIA - Unit Narkotik Polis Nunukan menahan dua lelaki Jumadil (29) dan Ismail (26) yang disyaki melakukan transaksi narkotik kelas I jenis methamphetamine sebanyak 7 bungkusan jimat.

“Barang bukti dadah jenis methamphetamine ditemui dalam mayat Jumadil yang ketika itu berdiri di tepi jambatan Gang Kakap, Mukim Nunukan Timur, Daerah Nunukan, kata Ketua Unit Siasatan Narkotik Polis Nunukan, Iptu Muhammad Ibnu Rabbani ke Niaga .Asia, Khamis (02/02/2023).

Penahanan kedua-duanya bermula dengan siasatan Unit Siasatan Unit Narkotik Polis Nunukan di sekitar jeti tradisional Aji Putri Nunukan. Ketika itu kelihatan seorang lelaki yang mencurigakan sedang berdiri di tepi jalan.

Ketika didekati dan melakukan pemeriksaan badan, polis menemui 2 peket plastik lutsinar disyaki mengandungi kristal methamphetamine yang disimpan di dalam poket seluar kanan hadapan dan 5 peket methamphetamine di dalam dompet berbalut plastik.

“Sebanyak 7 paket kecil methamphetamine. Menurut kenyataan Jumadil, methamphetamine akan diberikan kepada Ismail, penduduk Jalan Ahmad Yani, Kampung Nunukan Tengah, Daerah Nunukan,” katanya.

Polis sedang membangunkan kes itu dengan mencari lokasi Ismail di Jalan Angkasa Nunukan. Daripada pengakuan Ismail, maklumat diperoleh bahawa dia telah menerima dadah jenis methamphetamine daripada Jumadil sebanyak 3 kali.

Methamphetamine itu, kata Ismail, dirancang untuk dijual kepada beberapa pelanggan di Daerah Nunukan pada harga berbeza mengikut pakej. Dari urus niaga itu, Ismail menerima keuntungan daripada jualan itu.

“Narkotik Jumadil diperoleh dengan membelinya daripada Aming, penduduk Sungai Melayu, Tawau, Sabah, Malaysia,” jelas Ibnu.

Penulis: Budi Anshori | Editor: Intoniswan

SUMBER ASAL: NIAGA.ASIA

Post a Comment

0 Comments