Ticker

6/recent/ticker-posts

Camporee Pengakap Ke 4 di Kem Tiku Tawau

Ini hari, kami mengikut rombongan dari Tawaubloggers bergerak ke Kem Tiku untuk menghadiri Majlis Penutupan Camporee Ke 4. Kami difahamkan bahawa peserta Camporee bukan sahaja dari Tawau, tetapi juga dari Kunak, Lahad Datu, Semporna dan rombongan Pramuka dari Nunukan, Indonesia.

Sesampainya kami disana, mereka sedang bersiap sedia untuk memulakan raptai penutupan. Keadaan disana sangat meriah. Walaupun dengan keadaan padang yang agak lecak akibat hujan, tapi itu bukan la penghalang.

Adik-adik dari sekolah rendah begitu semangat ketika melafazkan ikrar pengakap. Walaupun panas, tetapi semangat pengakap itu tetap ada.

Rombongan pramuka dari Nunukan, Indonesia. Difahamkan, mereka membawa peralatan sendiri seperti buluh bambu dari Sungai Nyamuk untuk digunakan ketika Camporee tersebut.

Pasukan pengakap kelana. Kepada sesiapa yang kenal awek yang berdiri disebelah lelaki berscarf hijau, sila bagitau kami kirim salam :)

Rombongan adik-adik dari SM Teknik Tawau. Tidak henti-henti mahu minta ambil gambar. Kepada yang ingin berkenalan, nama awek kecil di sebelah lelaki bertopi itu ialah Alisa.

Pasukan pramuka yang meraikan kemenangan mereka. Difahamkan, mereka menang banyak acara. Kami juga sempat merakamkan video khas persembahan dari pasukan pramuka Nunukan ini, khas untuk para pembaca kami dan Fans Tawaurian. Video tersebut akan kami paparkan lepas proses editan dan selesai di upload.

Apa yang kami nampak, sebenarnya, penganjuran Camporee seperti ini mampu mendidik generasi muda tentang semangat setia kawan dan berpasukan. Selain itu, program ini mampu membentuk disiplin yang tinggi dikalangan belia-belia muda. Kami suka motto pengakap.

Sekali pengakap, selamanya pengakap. Pengakap FTW.!!

Post a Comment

0 Comments